Kárrendezés


 

Kérjük, figyelmesen olvassa el a kárrendezéssel kapcsolatos tudnivalókat!

Kárigényét az alábbi módokon jelentheti be a jobb oldalon feltüntetett elérhetőségek valamelyikén:

  • E-mailben,
  • Telefonon,
  • Személyesen ügyfélszolgálatunkon,
  • Postai úton,
  • Faxon.

A minél gyorsabb kárügyintézés érdekében kérjük:

  • kárigényét lehetőleg e-mailben jelentse be,
  • a kárbejelentéshez szükséges összes dokumentumot egyszerre és hiánytalanul küldje el nekünk, a kárbejelentő nyomtatvánnyal együtt.

A kárigények a vonatkozó biztosítási szerződés általános szerződési feltételei alapján kerülnek elbírálásra. Amennyiben a szerződési feltételek szerinti, minden szükséges dokumentum beérkezett a biztosítókhoz, a biztosítók döntenek a kárigény elfogadásáról (azaz a biztosítási szolgáltatás teljesítéséről), vagy annak elutasításáról. A kárdöntés eredményéről a szükséges dokumentumok biztosítókhoz történő beérkezésétől számított 15 naptári napon belül tájékoztatást küldenek a döntés indoklásával.
Amennyiben a beküldött dokumentumok nem elegendőek a szolgáltatásról való döntéshez, hiánypótlásra van szükség.
A biztosítók ilyen esetben is 15 napon belül tájékoztatást küldenek a még hiányzó dokumentumok listájával és indoklással.
A dokumentumok benyújtásának határideje az igénybejelentővel együtt, vagy a hiánypótlásra vonatkozó tájékoztatást követő legrövidebb időn belül, de legkésőbb a vonatkozó biztosítási szerződési feltételben meghatározott elévülési időn belül.
Az általános szerződési feltételekben foglaltak alapján a biztosítók vizsgálják:

  • a biztosítási szerződés érvényességét és díjrendezettségét;
  • a biztosított személy, illetve a kárigényt benyújtó személy szolgáltatásra való jogosultságát;
  • a káresemény körülményeit, illetve előzményét.

Az egészségügyi vonatkozású kárügyek kapcsán a benyújtott egészségügyi dokumentációt a biztosítók orvosszakértői véleményezik.

A kárrendezéssel kapcsolatos leggyakrabban felmerülő kérdésekre a Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK) között talál választ. További kérdés esetén kérjük, érdeklődjön a jobb oldalon központi ügyfélszolgálat elérhetőségein.

Milyen termék kapcsán szeretné bejelenteni kárigényét?