BNP Paribas Cardif: jócskán visszaesett a magyar munkavállalók optimizmusa

2022.07.22

A szomszédunkban zajló orosz-ukrán konfliktus, valamint a járványintézkedések által okozott negatív gazdasági következmények és az ezzel járó bizonytalanság már a munkaerőpiacon is érezteti hatását. A munkavállalók már több mint egyharmada (36%) kezdett el aggódni amiatt, hogy egy éven belül esetleg elveszítheti az állását, ami 8 százalékpontos emelkedést jelent az előző negyedévhez képest. A növekvő bizonytalanságról árulkodik az is, hogy míg tavasszal a megkérdezettek 61%-a bízott abban, hogy több mint öt évig fennmaradhat a jelenlegi pozíciója a munkahelyén, ez az arány mostanra 53%-ra zuhant, derül ki a hitelfedezeti biztosítások terén piacvezető BNP Paribas Cardif Biztosító és a Medián legfrissebb közös kutatásából.

Tags : Sajtómegjelenés

BNP Paribas Cardif: ismét a járvány előtti szinten áll a magyar munkavállalók optimizmusa

2022.04.22

A két évvel ezelőtti kora tavaszi időszak mélypontjához képest egy fokozatosan erősödő optimizmusról árulkodik, hogy a munkavállalók közel háromnegyede (72%) már egyáltalán nem aggódik amiatt, hogy egy éven belül elveszítheti az állását, emellett továbbra is rekordmagas pontszámon (63 pont) áll körükben az új elhelyezkedés esélyével kapcsolatos kilátás. A megkérdezettek közel negyede (24%) egyébként már vagy rendelkezik, vagy a jövőben hajlandó lenne olyan típusú biztosítási konstrukció megkötésére, amely munkanélküliség esetén anyagilag is kisegítené, derül ki a hitelfedezeti biztosítások terén piacvezető BNP Paribas Cardif Biztosító és a Medián legfrissebb közös kutatásából.

Tags : Sajtómegjelenés

BNP Paribas Cardif kutatás: a magyar munkavállalók közel harmadát érintette leépítés, vagy megszorítás a COVID-járvány alatt

2021.11.03

A magyar foglalkoztatottak egyharmadát közvetlenül is érintette munkahelyi leépítés, illetve egyéb megszorítás a járvány első három hulláma során, derül ki a magyar jövedelempótló biztosítások piacán 45%-os részesedéssel és közel 600 ezer ügyféllel rendelkező BNP Paribas Cardif Biztosító Zrt. és a piackutatási specialista Medián közös elemzéséből. A kutatás eredményei alapján az is fontos fejlemény, hogy baj esetén a hazai munkavállalók már 70 százaléka számíthat valamilyen külső segítségre, ami 13 százalékpontos növekedés a tavalyi év hasonló időszakához képest.

Tags : Sajtómegjelenés

BNP Paribas Cardif: tovább erősödött a magyar munkavállalók optimizmusa

2021.12.14

Rekordmagas pontszámot ért el az esetleges új elhelyezkedés esélyével kapcsolatos percepció a hazai munkavállalók körében, emellett már nemcsak a tavaly őszi, de még a válságot megelőző időszakhoz képest is optimistábban tekintenek a jelenlegi állásuk, illetve munkahelyük stabilitására. A derűlátást némileg árnyalja, hogy érzékelhetően megnőtt azok aránya, akik ugyanannyi pénzért akár többet is dolgoznának, derül ki a BNP Paribas Cardif Biztosító és a Medián legfrissebb közös kutatásából.

Tags : Sajtómegjelenés

BNP Paribas Cardif: ismét egyre optimistábbak a magyar munkavállalók

2021.08.12

A hazai munkavállalók az egy évvel ezelőtti állapothoz képest egyre optimistábban tekintenek jelenlegi állásuk, illetve munkahelyük stabilitására, amelyet egy esetleges új elhelyezkedés esélyével kapcsolatos percepció rekordmagas pontszáma is alátámaszt. Összességében elmondható, hogy a magyarok egzisztenciális válságérzete már túl van a mélyponton és közelít a járvány előtti időszakhoz, derül ki a BNP Paribas Cardif Biztosító és a Medián legfrissebb közös kutatásából.

Tags : Sajtómegjelenés

Éves jelentés 2020

2021.05.03

Cardif világszerte éves jelentés

Tags : Cardif közlemény

2020 results: BNP Paribas Cardif mobilizes to support partners and policyholders amidst the Covid-19 crisis

2021.03.30

Results confirm robust business model and strong commercial momentum

Tags : Sajtómegjelenés

BNP Paribas Cardif: a magyar munkavállalók mindössze felének van két hónapra elegendő pénzügyi tartaléka

2020.08.11

57% számíthat csak valamilyen külső segítségre, a járvánnyal keresettebbé váltak a jövedelempótló megoldások. A magyar háztartások mindössze felének van annyi megtakarítása, amennyivel legalább két hónapot át lehet vészelni, illetve azok, akik a koronavírus-járvány hatására munkanélküliek lettek, átlagosan három hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek. Ugyanakkor a leginkább kedvező helyzetben lévő csoportokban is legfeljebb öt hónapra elegendő megtakarítása van az érintetteknek, derül ki a BNP Paribas Cardif Biztosító Zrt. és a Medián közös elemzéséből.

Tags : Sajtómegjelenés

Jóval motiváltabban dolgozunk a válság hatására és az állásunkat is jobban féltjük

2020.07.24

Bár a koronavírus-járvány miatti egészségügyi vészhelyzet alaposan megrendítette a már hosszabb ideje stabil hazai munkaerőpiacot, a munkavállalók körében továbbra is részben optimista hangulat uralkodik. Ugyanakkor fontos fejlemény, hogy a korona vírus okozta válság hatására hirtelen megugró munkahely megtartása iránti motiváció, valamint a saját állás, illetve a munkahely stabilitásába vetett bizalom erőteljes meggyengülése miatt megfordulni látszik a korábbi évek munkaerő-piaci trendje, azaz egy kínálat által meghatározott irány felé indulhat az álláspiac, derül ki a BNP Paribas Cardif Biztosító és a Medián legfrissebb közös kutatásából.

Tags : Sajtómegjelenés

Továbbra is egy elhúzódó munkaerőpiaci válsággal számolnak a magyar munkavállalók

2021.01.27

BNP Paribas Cardif: élesedő versenyre és bizonytalanságra számítanak a magyar munkavállalók Általánosságban elmondható, hogy bizonytalanul érzik magukat a magyar dolgozók, ugyanakkor némi optimizmusra adhat okot, hogy az elmúlt hónapokban komolyabb romlás nem tapasztalható a saját egzisztenciális helyzetük megítélésével kapcsolatban. A bizonytalansággal párhuzamosan a munkavállalók erősödő motivációját jelzi többek között, hogy az előző évhez képest több mint kétszer annyian lennének hajlandóak akár a saját költségükön is továbbképezni magukat, illetve a válaszadók kétharmada hajlandó lenne a mostaninál messzebbre, akár fél órával is többet utazni a munkahelyére, derül ki a BNP Paribas Cardif Biztosító és a Medián legfrissebb közös kutatásából.

Tags : Sajtómegjelenés